Overslaan en naar de inhoud gaan

Jupiler kleurt rood tijdens EK om Rode Duivels te steunen

Jupiler kondigt zijn grootse Rode Duivels campagne aan met een digitale zoom meeting vanuit het Koning Boudewijnstadion, samen met de Koninklijke Voetbalbond.

Gezien de coronoamaatregelen moest Jupiler creatief zijn en dit op deze manier aanpakken. Onder begeleiding van een exclusieve persbox en een digitale persconferentie kon allesoverbier.be kennis maken met deze nieuwe campagne.

De meest creatieve Jupiler EK voetbalcampagne ooit!

Jupiler heeft het plan opgevat om nagenoeg alle Belgen te betrekken bij de campagne rond de Rode Duivels en het EK voetbal 2021, dit in samenwerking met de Koningklijke Belgische Voetbalbond.

Jupiler en de Belgische Voetbalbond zijn al lange tijd goede partners en zijn samen met de Rode Duivels sterk gegroeid doorheen de jaren. De ambitie is natuurlijk dat de Rode Duivels het EK winnen en samen met Jupiler moet deze campagne er voor zorgen dat nagenoeg heel België zich achter deze ploeg schaart.

Creatief

In 2018 maakte Jupiler een sterke marketingmove door het bier tijdens het EK te veranderen van naam naar Belgium. Een campagne die achteraf heel geslaagd bleek te zijn.

Om nu nog sterker uit de hoek te komen, moesten ze bij Jupiler wel heel creatief worden om dit te overtreffen!

Maar dat hebben ze dus ongetwijfeld heel goed aangepakt!

Rood bier

Door middel van een kleurstof wordt het bier rood gekleurd.

De Jupiler zal er tijdens het EK dus rood uitzien in plaats van geel. Jupiler fans moeten niet panikeren, de smaak blijft dezelfde!

Zoals het hoort, is de kleurstof er eentje van natuurlijke oorsprong en wordt er gewerkt met een gezuiverd extract van zwarte wortel. Deze kleurstof is volledig smaakloos en zorgt er enkel voor dat het bier rood kleurt waardoor de smaak, frisheid en kwaliteit dezelfde blijft als de gewone Jupiler.

Een schitterend plan! Er wordt niet geraakt aan de smaak, dus de fan blijft fan en de verkoop van Jupiler zal hier dus niet onder lijden. Integendeel, het Rode Duivels effect heeft in het verleden al bewezen dat de volumes met 10% stijgen tijdens het EK.

Samen loodsen we de Rode Duivels naar de overwinning!

Jupiler heeft de ambitie om 90% van alle +18jaar Belgen te bereiken met de meest dure campagne die ze ooit lanceerden. Het plan bestaat er in om elke Belg op twee manden tijd een 25-tal keer te bereiken via media, supermarkten en horeca.

Het rode bier zal in een limited edition verkrijgbaar zijn gedurende het EK voor net dezelfde prijs als de gewone Jupiler. Deze limited edition krijgt een unieke EK verpakking en wordt een echt collector's item.
Een alcoholvrije variant komt er niet, maar de gewone 0.0 blijft uiteraard verkrijgbaar tijdens het EK!

Deze krachtige supporterscampagne wil alle Belgen als 12e man/vrouw achter de ploeg van de Rode Duivels plaatsen! De campagne versterkt de ultieme supportersmomenten op alle mogelijke manieren met een radio-, TV-, print- en sociale media campagne. De TV-spot verenigt iedereen rond ons nationaal elftal met een boodschap van hoop, verbondenheid en van het waarmaken van de gemeenschappelijke droom om de Europese trofee mee naar huis te nemen.

Rood + Geel...

... kleurt gelukkig niet oranje :)

Aangezien de smaken dezelfde zijn van de gele en de rode variant, heb ik de test gedaan en ze gemengd. Geen paniek, het kleurt niet oranje...

Kroonkurken

Jupiler heeft er blijkbaar voor gekozen om de kroonkurken van de gele Jupiler rood te laten en deze van de nieuwe, rode Jupiler zilver te nemen. 

Om het 'red' effect wat kracht bij te zetten, had Jupiler misschien beter gedurende het EK deze omgewisseld zodat de rode Jupiler ook een rode kroonkurk kreeg.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat voor deze persbox de keuze van de kroonkurken nog niet definitief is...

Digitale persconferentie met exclusieve persbox

Om de campagne te lanceren werd van start gegaan met een persconferentie. Gezien de coronamaatregelen werd deze digitaal georganiseerd vai een zoom meeting.

De persbox

Zoals vooraf perfect gecommuniceerd werd de persbox 's morgens afgeleverd op het adres van allesoverbier.be!

Uiteraard was ik heel benieuwd wat er in deze persbox allemaal zou zitten en werd snel mogelijk alles uitgepakt. Al gauw bleek dat aan deze persbox heel veel aandacht besteed werd. De marketingmachine van Jupiler heeft hier heel mooi werk geleverd. Een box mooi op tijd geleverd en van uitstekende kwaliteit. 

Inhoud van de 'We are all red inside" persbox

  • Infofiche van de komende digitale meeting
  • Een Rode Duivels T-shirt
  • Twee bierglazen
  • Twee flesjes bier

De verpakking was perfect, er was geen enkele kans dat de goederen zouden breken en alles kwam heel goed over in de huisstijl van Jupiler en het rood van de Rode Duivels, mooi!

Als de campagne op dit elan verder gaat, dan mogen we nog vuurwerk verwachten en hopelijk slaagt men in de opzet om een grote supportershype te creëren!